onsdag den 10. februar 2010

Pip af Pippi?





Man bliver altså lidt bims af sådan nogle (mange, siger jeg, MANGE) dage, hvor man bare er inde, slet ikke kommer ud af huset, og dagen består af Pippi, Tommy, Annika, bræk og tøjvask, der altsammen kører i loop. Så bims, at jeg lige skulle tage en dyb indånding, før jeg kunne holde ud at tænke i Pippi-kostume, og komme videre med Mys fastelavns-outfit. Men op på den prikkede hest måtte man jo, og nu er jeg også næsten færdig. Jeg har tegnet, klippet, syet knaphuller (sprutte, hvæse), highfixet, strøget og applikeret. Og nu mangler strømper og strømpebåndet bare, som jeg lige skal have taget mål til. Og ja, det er blevet en lidt tillempet version af originalen, for midt i det hele fik jeg lyst til, at hun også vil kunne bruge Pippi-kjolen bagefter. Så det, der skulle være røde, storkøkkenternede lommer, er blevet til laber liberty, som passer mit matche-fikserede hoved lidt bedre farve-kombi-mæssigt. Som så:


Og nu, hvor jeg så næsten er færdig og kan træde ud af den her Pippi-tidslomme, har jeg så lige opdaget denne lille detalje blandt Mys legetøj...


Hmm... med en lille fiks gul trøje, strikke strik....

2 kommentarer:

  1. Phew! Hvor er kjolen flot! Vi tager den nemme - en fin bananer i pyjamas (B1) til 75 kr fra den blå avis til Benjamin (og et lille stik af dårlig samvittighed, fordi jeg ikke kan overskue selv at kreere). Min storhedstid var sidste år, hvor jeg lige kunne sy et par gule striber på sort bluse og bukser og et par gule piberensere med fjer på hovedet, og vips så var han en bi.

    SvarSlet
  2. Taaaak Anne. Nu må vi se, hvordan det færdige resultat bliver. Og ved du hvad? Næste år er det sikkert mig, der lige vupti-låner/køber(hmmm evt. genbruger, hehe) et kostume, og er aldeles uden for krea-rækkevidde. Hvert år sit overskud, og det er SÅ ok. Ik oss??? Er sikker på han bliver årets flotteste B1.
    Knus

    SvarSlet

Tak fordi du gav dig tid til at skrive en kommentar!

Related Posts with Thumbnails