søndag den 8. november 2009

Gås in the making...

My har som nævnt fødselsdag på tirsdag, og jeg er godt i gang med at forberede dagen. Og det lyder måske lige lovlig ambitiøst og overdrevent, men jeg har stadig dårlig samvittighed over at have født et barn ind i årets mest grå og triste måned. Så nu, hvor hun er blevet stor nok til at vide, at hun har fødselsdag, giver jeg den gas (gås, hæ) med hyggelige fødselsdag-med-efterårstema-ting. Hun har fødselsdag på den eneste dag i november, hvor der i forvejen var noget, der lignede noget, der kunne skabes lidt festivitas omkring, - Mortens Aftens Dag. Så jeg syr gæs...of course til en fødselsdag tænker du måske, men meningen er, at der skal være alle mulige dyr, efterårsblomster og -væsner på bordet. Så håber jeg, at hun kan lære at elske november. Gæssene skal fyldes med uld, og det er faktisk lige før jeg har følt mig lidt som sådan en foie gras-producent, mens jeg har siddet og stoppet uld ned i halsen på den stakkels gås. De er snart færdige, og har undervejs set sådan ud:






De færdige gæs må lægges herud næste gang.
Hendes far og jeg glæder os mindst lige så meget som hende til på tirsdag, - det er så fedt, at opleve og genopleve barneglæden ved at have fødselsdag gennem hende. Det skorter ikke på hentydninger af den knapt så idylliske og beskedne slags: "Tirsdag er min føttedag mor...så er det fest...jeg skal have gave". Ja, det er noget, hun gennem længere tid er blevet hjernevasket med af det større barn i dagplejen....men mon ikke hun får ret?



1 kommentar:

  1. Hovsa havde slet ikke opdaget den var "up and running"... Fine gæs - der er alverdens kreativiteter i dig... Glæder mig til at følge dine krea tanker og hænder
    Kram
    Pia
    http://pia-munk-janson.blogspot.com/

    SvarSlet

Tak fordi du gav dig tid til at skrive en kommentar!

Related Posts with Thumbnails